lördag 9 mars 2013

Gåvan - Cecelia Ahern


Gåvan av Cecelia Ahern


Jag älskade hennes bok PS: Jag älskar dig! (Och boken är som vanligt mycket bättre än filmen.) Jag tyckte den här boken; Gåvan, verkade bra när jag läste om den i bokklubben för ett tag sedan och nu var den med på rean så jag slog till. Men jag vet inte... Boken handlar om Lou Suffern, en jäktad man som alltid är på språng och försummar sina nära och kära. Han möter en hemlös man och hjälper honom att få ett jobb men ångrar sig nästan senare. Gabe som mannen heter verkar veta för mycket om Lou och dyker upp både här och där. Nästan samtidigt dessutom..
Boken är ok men inte wow!, den har en liten moralkaka att bjuda på också,nämligen att ta dig tid med dom du älskar innan det är försent.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar