söndag 9 februari 2014

Alef - Paulo Coelho


Alef av Paulo Coelho.


Jaha, ännu en "fantastisk" bok av Coelho... som lämnar mig med en känsla av: vad är det som är så speciellt med honom? Jag förstår att människor som inte tänkt i vissa banor tycker att dom är banbrytande osv men...nä. Vissa böcker av honom är bra, tex så gillar jag Brida och Pilgrimsvandringen, andra känns bara platta. Har inte läst allt, det ska jag nog nämna.
I den här boken så gör han en resa på transsibiriska järnvägen med förläggare, en tolk och en kvinna som heter Hilal. Hon hävdar bestämt att hon ska vara med och det visar sig att hon och Paulo har ett tidigare liv gemensamt. Boken handlar ju om sådant som jag gillar och det finns guldkorn i den men den känns ändå lite trist på något sätt. Jag vet inte vad det är riktigt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar