söndag 16 december 2012

En kvinnas resa - Agneta Sjödin


En kvinnas resa av Agneta Sjödin



Den här boken läste jag ut på en dag, den är på 222 sidor bara. Den handlar om Maria som efter ett möte med en man som hon kallar för Mästaren går pilgrimsleden till Santiago de Compostela i Spanien. Vi får följa hennes vandring och hennes inre resa. Tankar och funderingar på hur hennes liv har varit, rädslor och beteenden som hon behöver släppa. Människor hon träffar och vänner som hon får, alla bidrar på sitt sätt. 
Boken är en sorts biografi, hon har själv gått leden och Mästaren är författaren Paulo Coelho som uppmuntrade henne att göra det. En stor del av det som Maria har varit med om är självupplevt.
En rätt ok bok, inget som skakar om en i grunden precis men efter ca 30 sidor så kände jag att jag vill också gå! Kanske inte alla 80 milen och inte nu eller om ett år men någon gång.

1 kommentar:

  1. Va kul med en bok blogg :))
    Jag har läst denna och jag har nog gjort det två gånger t o m. Jag tyckte om den och den berör sådant som jag anser är av vikt. kanske inget litterärt mästerverk men en bra bok
    Kramar
    Emma

    SvaraRadera