lördag 29 december 2012

Fågelbovägen 32 - Sara Kadefors


Fågelbovägen 32 av Sara Kadefors




Boken handlar om Karin, en läkare som även jobbar på en mottagning för illegala flyktingar. Efter ett enda möte med Katerina, som är från Moldavien bestämmer Karin att Katerina ska bo hemma hos henne tills hon blir frisk. Familjen tycker att hon är galen...Katerina blir kvar som hushållerska och resten av familjen gillar henne. Kanske för mycket? Karin får inte samma kontakt med henne som dom övriga och det knakar i relationerna där hemma. Och Karins bild av sig själv som den goda människan får sig en rejäl törn.
Jag vet inte riktigt vad jag tycker om boken, den är välskriven och tar upp en del känsliga ämnen, provocerar    mig ibland men ändå så fastnar jag inte riktigt för den. Jag gillade Saras bok Borta bäst mera.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar